2010. november 8., hétfő

Speer und er

Speer és Hitler (Az ördög építésze)
Egy dokumentumfilm Alber Speer-ről, Adolf Hitler építészéről, későbbi hadügyi miniszteréről. 

A dokumentumfilmben az események meg vannak filmesítve, közben az ismerősök, leszármazottak fűzik hozzá emlékeiket, véleményüket. Hitlert a Rex felügylőből nekünk magyaroknak is ismerős Tobias Moretti játssza. És nem is akárhogy! Simán van olyan hiteles, mint a "Bukás" című film Hitlere! Nekem nagyon bejött a játéka. De a Speer-t megszemélyesítő színész is életszerű. Ugyan az ő személye kevésbé volt porondon, kevésbé volt előtérben, mint Hitleré, de a filmbe belekevert eredeti felvételekkel nagyon összhangban van a játéka. Még a hasonlóság is döbbentes :)
Elég hosszú dokumentumfilmről van szó (3 részes TV film), de én élveztem minden percét. Hitler életéből, a víziójiról, a német birodalomról olyanokat tudhatunk meg, amit más filmekben eddig én még nem láttam. Akit érdekel a kor, a II. világháború, az ne hagyja ki!
Értékelni nehéz... az imbd-n mindössze 397-en szavaztak rá, s azalapján 7,5 pontot kapott. Mint dokumentumfilm, szerintem ezt a pontot simán megérdemli, még pár tizeddel többet is! én ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése