2010. szeptember 10., péntek

Honda Dio ZX ráncfelvarrás

Nos mint azt már sokan tudjátok kicsit több mint egy hete vettem egy robogót, hogy harcba szálljak a benzinárak okozta autó kiadásommal, és hogy érezzem az arcomba vágó szelet, és a szabadságot!
Mindezek mellett, egy megbízható, és KICSI járgányt kerestem olcsón! Hát ezeknek a kritériumoknak a leginkább a Dio felelt meg. Persze van olcsóbb 50köbös moci is, lásd Simson, Jawa, Babetta.... node azért én inkább robogót kerestem, semmint mopedet.
Most hogy megvan, s használom is azóta szinte minden nap...nos úgy döntöttem kicsit személyre szabom, mint tettem azt anno a kocsimmal is.
A ráncfelvarrásnál azonban egy valamit szem előtt kell hogy tartsak: Mire vettem a vasat, mennyit érdemes rá költeni? Mert így egyből világossá válik mindenkinek, hogy nem célom 100eFt-ot rákölteni, nem akarom megduplázi az árát! (70eFt-ért vettem, szóval így még több is lenne mint a 2x-ese)
Van amit meg"kell" csinálni rajta, van amit csak jó lenne.
Ami "kell" az egy fényvisszaverős felnicsík pl, ami hasznos dolog lehet testi épségem megőrzése végett :) bár remélem ilyen szitu nem lesz robogós pályafutásom alatt.
Másik szükséges update a nyereg huzatjának cserélése, mert még az eredeti 1999-es van rajta, ami egy kicst viseltes már.
Az egész kasznit nem tervezem lefújatni, mert szerény számolás szerint is belekerülne 30-50eFt-ba. Úgyhogy inkább csak sk lefújom az alját, és teszek az elejére egy csíkot. Nem spilázom túl, az évek alatt felgyülemlett karcok maradnak a helyükön :)
Mégis így szerény költségvetés mellett is (az optikai részzel nem akarom átlépni a 20eFt-os határt) egy egész pofás kis darab lesz belőle szerintem.
Aztán tavasszal majd meglátjuk mit tehetünk motorikusan is a kicsiért. Ha más nem, a fojtást kiveszem belőle, azt magam is meg tudom csinálni, és a mostani 55-60km/h-s sebességről így fel lehet tornászni 65-70km/h-ra. Ami azért ide Veszprémbe több mint elég....
Nos amíg elkészül, íme a látványterv:

(a piros árnyalatok valószínűsíthetően élénkebb pirosak lesznek, minden a felnicsíkhoz fog igazodni, amit a jövő héten kapok kézhez)

1 megjegyzés: