2010. szeptember 11., szombat

Gung Ho

Egy 1986-os film, amit anno többször is láttam, de aztán évekig nem. Most újra megnéztem, s még mindig azt az élményt nyújtotta mint anno. Szerintem egy nagyon jó film! Igaz a benne lévő dolgoktól hál isten távol tartott eddig az élet, a történet mégis nagyon jól van előadva.
Hál isten nem szorultam szalagmelóra. Volt hozzá szerencsém még suli alatt, de már akkor tudtam: nem tudnék biorobot lenni (értsd: operátor, szalagmelós)
Egyszerűen hányni tudnék az ilyen agymosott melóktól. Hogy mindent a cégért, mindent a termelésért. Lett volna lehetőségem jópénzért középvezetői állásba menni ilyen multihoz. Sosem bántam meg hogy nem azt választottam. De térjünk vissza a filmhez....
Egy amerikai kisváros embereiről szól, akiknek 9 hónapja nincs munkája. A megélhetésüket biztosító gyár bezárt. Egy lehetőségük van: befektetőt kell találniuk!
Így Michael Keaton elutazik japániába tárgyalni az Assan Motorssal. Úgy néz ki nem jön össze a dolog... de aztán mégis: A gyár delegációt küld a kisvárosba, hogy felmérjék, érdemes e befektetni?

A kezdeti súrlódások után kiderül, hogy változásra van szükség. Ekkor jön a fene nagy amerikai öntudat, hogy náluk aztán senki nem lehet jobb! Hooogy is lehetne....
Bevállalják a lehetetlent, hogy bizonyítsák a japán vezetésnek, jobbak mint a szigetlakó gyármunkások. A fogadás szerint megdöntik a japán rekordot, azaz legyártanak 15.000 kocsit egy hónap alatt. Gyorsan kiderül, hogy azért ez meredek ígéret volt. Galibák, kalamajkák, és jó adag humorral megfűszerezett jelenetek tarkítják Sam bácsi szülötteinek napjait. De a hónap végére csak nem jön össze a bevállalt szám, 6 híja csak van a 15.000db-nak.
Ekkor jön egy "amerika akkor is a legjobb" monologizálás Keaton részéről, s csodák csodája a vaskalapos japó főnök megenyhül, és elismeri az amcsi dolgozók munkáját.
Ez így elég szarul hangzik, tudom :) De ha ezektől a baromságoktól eltekintünk akkor a film tetszeni fog. A színészek nagyon jól adják, a jelenetek humorosak. Keaton ekkoriban keresett színész volt, jött neki a Batman, ő lehetett Beatlejuice....azóta meg kuss.
De én anno szerettem a fazont. Sőt kedvet keptam egy kis 80'-as évek filmjeihez még. Hamarosan egy nagy kedvencem Tom Hanks egy filmjét fogom megnézni: a pénznyelőt! :)
Nos a Gung Ho ma estére nekem az imbd-s 5,8/10-el szemben 7,0/10-re vizsgázott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése