2010. szeptember 10., péntek

Brooklyn mélyén

Mostanában ilyen valószerű rendőrfilmek jönnek, mint ez is. Nem mondom hogy ilyen a valóság, de biztos közelebb áll hozzá, mint a Piszkos Harry, vagy a T.J. Hooker.

Ebben a filmben a NewYorki rendőrség pár alkalmazottjának mindennapjaiba pillanthatunk bele. Van ki épp nyugdíjba készül, van aki családjának él, van aki beépül a bandába, s van aki még csak most kezdi a szolgálatot. A két órás film során megismerhetjük napjaikat, amik valljuk be őszintén, nem cukorszirupos mese habbal.
Több, egy ideje elfeledett színész is játszik a filmben, Ethan Hawk, Richard Gere, Wesley Snipes. Nem mondom hogy nem láttuk őket filmekben az elmúlt években, de közel sem voltak olyan jó szerepeik, mint ebben a filmben. Don Cheadle-nak eddig sem volt oka panaszra, sorra jó filmje voltak eddig is. De Gere-nek és legfőképp Snipes-nak jól jött és jól állt a szerepe!
A film nem egy túlpörgős dirrdurr akciófilm. Inkább lassabb, kicsit beleélősebb. Nekem bejönnek azek a típusú filmek. Nem ez a legjobb ilyen formájú film, mert pl "A zsaruk becsülete (Pride and Glory) nekem kicsit jobban tetszett.
De egy kis eszmefuttatást had emeljek ki ebből, aminek van egy kis játékos vonzata. Nem szó szerint idézve de nagyjából:
"New York utcáit nem Giuliani polgármester tisztította meg, hanem a TV és a játékkonzolok. Régebben mi volt? 2-102 éves korig mindenki az utcán volt, mert nem volt mit csinálnia odabent. De ma már ez nem így van."
Vajon én is kevesebbet vagyok kint, mióta megvan a X360-am? :)
Az imbd-n 7,0/10 pontot kapott ezzel nagyjából egyetértek én is. Nem alap mű, s nem is többszörnézős...de azért még egyszer én biztos meg fogom nézni :) Szombat esti otthonülős filmnek tökéletes.

1 megjegyzés:

  1. Hát...Én a Tégla óta nem láttam jó filmet ebben és hasonló műfajban. Nagyon tetszett és azóta is sokszor megnézem eme remeket!:)

    VálaszTörlés