2010. december 22., szerda

Tron Legacy


Háááát.... Elöljáróban annyi, hogy többet vártam! 

Szerintem feltétlen kell az előző film ismerete ahhoz, hogy az ember jobban be tudja fogadni a mostani részt. Azonban ha jól ismered az első részt, kicsit csalódni fogsz a mostaniban, mert itt túlmisztifikáltak egykét dolgot, másik oldalról viszont pár dolog mellett könnyedén elsiklottak a készítők.
Nos az első részben több hangsúlyt fektettek a digitális világban "élő" programokra. Megismerhettük hogy bizony komoly feladataik vannak. Van aki számlázóprogram, van aki szórakoztató játékprogram. A mostani részben ez már természetesnek gondolták, egy másodpercet nem foglalkoztak vele. Az első részben a digitális világnak csak egy szeletét ismerhettük meg, de láttuk hogy bizony nagy világról van szó! A mostani részben gyakorlatilag egy város méretű pályára koncentrálódott minden. Furán kicsi térnek az első részhez képest. A régi részben jobban meg volt magyarázva a "játék", azaz maga a küzdelem! És mégcsak véletlenül sem a többi program szórakoztatása volt a cél. A mostani részben egy cirkuszi gladiátor küzdelemmé vált az egész. Próbálva talán új értelmet adni neki...de ezért kár volt.
Hozzáteszem mai fejjel végignézni az első részt, egy szenvedés lehet, főleg a mai fiatalságnak. De azt vallom, kell, hogy jobban értse az ember a mostani részt. Abban több volt a háttérinfo, több volt a mondanivaló. A mostani kicsit Neosan mátrixosra sikeredett, főleg miután az öreg Jeffy-t megtalálja fia. A végén amit művel az öreg....alfába menetel, gondolattal "robbantás" meg mittudomén....glória a feje felett, meg.... ááááá kicsit sok volt. Ettől azért bithezragadtabbnak kellett volna lennie a filmnek. Túlspilázták sajnos.
És még csak a 3D-től sem voltam hasraesve tőle. LEhet IMAX-ben üt, de sima 3D-ben nem.
A sok lehúzás után azért megjegyzem, hogy én nem untam a filmet azért! Az első rész mélyebbsége mellé ez most egy jó adag látványosság volt. Nem utáltam meg a TRON világát. :)
De olyan érzésem volt, hogy ez csak egy kirakatlimcsi. Nem kellett bele a mélyebb mondanivaló, csak egy könnyed 3D mozit akartak csinálni. Sajnos.
Mindenesetre az első rész nekem nagy kedvencem volt anno, ezért nekem simán jó volt a mostani film is. Nosztalgiáztam egy jót! De sokkkkkal többet ki lehetett volna hozni belőle.....
Imbd: 7,7/10 (8.101)
Saját: 6,5/10 (próbálva objektíven értékelni...ami nehéz, mert én tron fan vagyok)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése