2011. április 20., szerda

A márka marad: Skoda

Mint azt már korábban írtam, szeretett Fabiámat lecserélem. Kell a nagyobb beltér, nagyobb raktér. Kell már nagyon. De nem volt egyszerű az út a márka/típus végső kiválasztásáig.
Pár hónappal ezelőtt még úgy éreztem, hogy egyterűt kell választanom. Családbarát járgányra vágytam. Azon belül a Renault Grand Scenic, a Citroen C4 Grand Picasso, és az Opel Zafira maradtak fent a rostán. Aztán hamarosan úgy állt a helyzet, hogy Zafirából újat biztosan nem....nagyon drága. A Rönó meg még ócsóbb, mint a Szitroenn, úgyhogy elkezdtem egyre mélyebben tanulmányozni a Grand Scenicet. Hosszas teszt böngészések után arra jutottam, hogy minden fasza, csak kicsit alacsonyabb minőségfokozat, és sokat zabáló TCE motor. De tetszett, így még mindig kitartottam....
Egészen addig, míg apu autót nem cserélt. 8 éves Peugeot 307-esét cserélte le egy szalon 308-asra. S mivel márkán belül maradt, nagyon jó kedvezményeket kapott. Körbe kellett hát nézzek én is Skoda vonalon, hátha mint régi ügyfélnek, kedvező ajánlatot tudnak tenni. Visszatártem hát egy korábbi álmomhoz, ami a Fabia vásárlásakor nekem még elérhetetlennek tűnt....egy Octavia.
A beltér, a raktér méreteinek utánajárása után, figyelmemet a motorpalettára irányítottam. Az már itt is biztos volt, hogy a dízel motorizáltság nem az én világom, mivel se nem megyek annyit hogy megérje, és még csak nem is városon kívüli hosszú utakon. De az erő meg csak kellene ugyebár... így itt is körbenéztem turbós benzines vonalon: TSI. A tesztek nagyon jókat írnak erről a motorról, és nemcsak a teszterek, de a felhasználók is. Sokat bújtam a netet, infókra vadászva, és egyre csak megerősödött bennem a tudat: Nem kell a családi járgány, jó lesz egy kombi is. Aztán a 3-4 hónapnyi autóvadászat végén és milliónyi felszereltség/ár kalkuláció után a helyi Skoda szalon felé vettem az irányt. A szalonban már ismernek, 7 éve járok hozzájuk, a Fabiámat végig márkaszervízbe hordtam ha valami náthája volt. (ami nem volt sok, ezért is bízom a márkában)
Már az első ajánlatuk is elérte azt a kedvezmény szintet, amit szerettem volna kialkudni...de nem akartam elkapkodni. Egy hétig húztam még a dolgot, közben emailban, telefonon tartottam a kapcsolatot az értékesítővel, így sok sok kérdést le tudtunk tisztázni. Mikor már körvonalazódott a felszereltség lista, újra elő kellett hogy bújjon belőlem a "zsidó": elkezdtem még lejjebb tornászni az árat. Végül olyan jó árat sikerült kialkudnom, hogy a hosszas agonizálás után végre befizettem a következő kocsimra, egy 1,4TSI Skoda Octavia Combi Clever gépkocsira, rengeteg extrával felszerelve.
A széria felszereltségen kívül az alábbi extrákat választottam még hozzá:
- multifunkciós kijelző
- Bolero rádió érintőképernyővel, 8 hangszóróval
- alsó védőburkolat
- nagyobb mAh-s akksi
- fűtött ablakmosó fúvókák elöl
- guminyomás ellenőrzés
- kettős napellenző
- hálórendszer a csomagtérbe
- hővédő sötétített fóliázás
- emelésérzékelős riasztó
- tempomat
- sízsák
(és ezeken felül egykét "kötelező" extrát is, úgy mint: szemüvegtartó, esernyőtartó, lábszőnyeg, emelő készlet, tudomisén...)
Az autó színe fehér lesz, szerintem abban mutat a legjobban. Persze nem utolsó sorban így a megspórolt metálfényezés árát tudtam visszaforgatni extra felszereltségekbe :)
És akkor pár kép, hogy is fog kinézni a verda:
//a képek csak illusztrációk, de a járgány csontra így fog kinézni//





A választott motorizáltsággal az alábbi technikai paraméterekkel fog rendelkezni a választott típus:
Motortípus: 1,4TSI / 90kW
Hengerek száma/Hengerűrtartalom (cm3): 4 / 1390
Max teljesítmény (LE)/Ford.: 122 / 5000
Max forgatónyomaték (Nm)/Ford.: 200 / 1500-4000
Végsebesség (km/h): 202
Gyorsulás 100km/h-ra (sec): 9,8
Fogyasztás város/országúti/átlag (L/100km): 8,5 / 5,0 / 6,3
Sebességváltó: hatfokozatú kézi
Tömeg (kg): 1325




8 megjegyzés:

  1. jó választás, bár én nagyobb motorral venném... ez szerintem kicsit kicsi lesz, s pörgetni kell, hoyg menjen... ha meg turbósat pörgetsz az eszik is (ékes példa az én zöldségem (iszugy után szabadon), ugye az alapból 2.5tdi, de van rajta a gyári 2 fúvókás porlasztócsúcs helyett 6 fúvókás, és a 3.3-as turbója. ha nem hajtom, megáll 8 literből a monstrum. ha hajtom, akkor csipeget olyan 12 litert is meg többet is, de akkor x5 nem ellenfél...). nem ennyit amit írnak róla. nem mondom, hoyg nem lehet megállítani ennyiből, mert szerintem simán, csak akkor nincs tempó... ráadásul az 1.9tdi is megáll ennyiből akárhogy taposod... és az repül is rendesen. :) szóval megpakolászva szerintem kevés lesz ez a motor a 122 ló ellenére is, mert elég nagy az öntömeg alapból. és többet mentek majd vele megrakott puttonnyal, mint üresen... ;)

    azért kíváncsian várom az első beszámolódat majd az első tankkiürítése után. ;)

    VálaszTörlés
  2. Nekem elég lesz :)
    Dízel nekem abszolúte nem játszik, és 1.6 feletti motor sem, mert onnantól dupla a cégautóadó :)
    Mostani kocsim 10,9 kg/Le és ez is ennyi lesz. Tudom mit tud a mostani....nekem az elég.
    És ez sosem fog 9 liter felett enni :)
    Szóval lehetne V6-os 3000-s motorú kocsit is venni... de nekem nem kell ettől nagyobb pélónövelő :)
    Ehhez a kasznihoz pont elég.
    Ajánlom figyelmedbe ezt a felhasználói véleményt, amiben le van írva, hogy simán felér egy 2.0-ás szívómotorral a tlejesítménye. Attól meg minek több?????
    http://nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_2004/1.4_tsi_a_skodalatos/
    http://nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_2004/1.4_tsi_a_skodalatos_2._resz/

    VálaszTörlés
  3. cégautóadó? dupla? ezt nem nézted el Peti? :) de mégha igaz is (utánanézek, mert nekem más rémlik, de persze tévedhetek énis...), ezen már ne kelljen kicsinyeskedni... de végülis, ha neked az kell, amit eddig ismersz akkor teljesen érthető, s tökéletes döntés. lényeg hogy skoda. ;)

    azt egyébként tudtad, hoyg azonos felszereltség mellett a fehér-piros-babakék színű autók ára -20% kapásból? ezt belezsidóskodtad az árba? mert ezt ha majd visszaviszed, kőkeményen leszámolják a tax árból... ;)

    a hyundai i40sw-t nem nézted? még az egy jó családi gép szerintem

    VálaszTörlés
  4. ezen kívül nemsok tapasznyalat olvasható a gépről (1.4TSI)... :) erre én azért még nem alapoznék. de az 1.8T az vadállat, tudom. :)

    amúgy most nézem 6 gang? az jó, azzal fogják vissza a fogyasztását, viszont így pörögni fog a motor folyamatosan az áttételezés miatt. majd figyelj rá, ha huzamosabb ideig mész városon kívül, akkor leállítás előtt had berregjen még a ház előtt 1-2 percet, hoyg a turbó visszahűljön, s lelassuljon. ;) idő múltán meg fogja hálálni. ha nem teszed akkor bosszulni... :)

    VálaszTörlés
  5. Cégautóadó 1600köbcm alatt 7000, felette 15000. Ez sajna így van :(
    6 gang.....ja :)
    Turbó visszahűtés OKS, majd figyelek!
    1.4TSI-ről RENGETEG felhasználói vélemény van a neten, én csak octaviásat nyomtam be. De mivel VW moci, minden konszern családban vásárolható. Így ha nem szűkíted Skodára a keresést, magáróla motorról sokszáz vélemény van. MIND pozitív!!! :)

    VálaszTörlés
  6. ez igaz, csak skodát néztem... :D én abban bíztam, hogy dobnak az octáviákhoz valami 2.5 hathengeres tdi-t esetleg... :) de tosztak a kedvemre tenni.... :D nekem a következő vagy 1.9tdi lesz vagy 1.8T

    vagy ha a chevicruz árát lejjebb nyomják akkor abból az egynyolc kompresszorosat...

    amúgy mikor veheted át?

    VálaszTörlés
  7. Fúúúú ne is kérdezd... :) Hivatalosan 14-18 hét + 8 hét a rádió fejegység miatt (akadozik a beszállító)
    :)
    Amúgy 2.5 hónap-3 hónap lesz valószínűleg.

    Chevy Cruz.....NAGYON jól néz ki! A cockpit valami beszarás! Nekem is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  8. wazze' még a végén nem idén lesz a csere? vihog

    jah a chevy-t volt lehetőségem tesztelni (lacetti-t) még kombi 1.8 kompresszorosat. aszittem hát nah, kipróbáljuk de mit mondhat az audimotoros octáviához képest (az volt nékem).... hát szépnagy lórúgás minden váltásnál felfelé ha cibáltam a bajszát... ;) nah ekkor mondtam, hoyg nekem mindegy hogy benzin-gázolaj, de turbó vagy kompresszor kell rá és kész.

    de szeretem a sima 1.6-os fókámat is mert igazi kezesbárány, nullkilómeteres kora óta nálam, és most 6 éves, és van benne 57e garantált kilóméter (elsem fogják hinni ha eladom majd... :( ), megkapott mindent amikor kell, sőt olajat, szűrőket, gyertyákat idő előtt cseréltem, sőt azóta kapott jobb lélegeztetést is (direktszűrő, komplett kipuficsere, 55-ös a leömlőktől indulva, s spec dob), meg nemrég bosch gyertyákat, valamint enyhe vezérlésfelülírást (több benyát pumpál be 3ezres fordulat felett), így szedi is a lábát rendesen ha kell (gyárilag 104 ló volt asszem, most 122, és turbicsek nélkül... :) ), de többé soha szívómotor.... :)

    szóval chevicruz-ra visszatérve nagyon remélem megy lejjebb az ára, mert az gyönyörű, és az a motor nagyon kell bele...

    VálaszTörlés